Introducere
În cadrul concernului VW-Audi, sistemele ACC (Adaptive Cruise Control) și Front Assist sunt integrate pe majoritatea modelelor construite pe platforma MQB, precum Golf, Passat, Tiguan, Audi A3, Seat Leon sau Skoda Octavia și constau în prezența unui radar situat în partea frontală a autovehiculului. Acest radar nu contribuie doar la confort (ACC), ci și la siguranța șoferului și a pasagerilor, prin intermediul frânării automate în caz de urgență (Front Assist).
Totuși, pentru ca aceste sisteme să funcționeze corect și să răspundă precis în orice situație, este absolut necesară calibrarea periodică a radarelor. O mică abatere poate transforma un sistem de protecție într-un potențial pericol.
Funcționalitate și siguranță
Sistemul de control adaptiv al vitezei de croazieră (ACC) reglează viteza autovehiculului și distanța față de traficul din față, conform valorii prestabilite de șofer, dar acesta rămâne responsabil de conducerea vehiculului în toate situațiile de trafic. Șoferul poate dezactiva sistemul în orice moment fie oprindu-l, fie apăsând pedala de frână. În funcție de profil, pilotul automat adaptiv va accelera până la viteza maximă dorită (setată) dacă drumul este liber. Dacă există un vehicul mai lent în față, pe aceeași bandă, sistemul frânează și urmărește acel autovehicul.
Radarul ACC monitorizează în permanență distanța față de vehiculul din față și ajustează automat viteza autovehiculului pentru a menține o distanță optimă. În situații critice, sistemul Front Assist detectează obstacolele și poate frâna automat pentru a preveni o coliziune.
Orice eveniment precum: o lovitură minoră în bara față sau înlocuirea acesteia, lucrări de geometrie la roți sau suspensie, sau chiar o simplă denivelare mai serioasă, poate duce la decalibrarea radarului. Consecința este o eroare permanentă prezentă pe instrumentele de bord și sistemul de Infotainment, ce indică indisponibilitatea sistemului.
Atenție: Siguranța depinde direct de calibrarea corectă a radarului!